Masinile cu transmisie manuala inca sunt in topul preferintelor soferilor.  De ce? Ele sunt mai ieftine si, in primul rand, si consuma un pic mai putin combustibil.

In plus, si costurile de intretinere sunt un pic mai mici pentru masinile manuale. Si daca tot a venit vorba din nou despre aceste tipuri de masini, haideti sa vedem cateva sfaturi utile pentru a proteja transmisia manuala de eventualele avarii. Ce ar trebui sa facem?

Scoate masina din viteza la semafor


O alta greseala pe care o fac multi este sa tina masina in viteza, atunci cand se afla pe loc. Ambreiajul va suferi in timp, si, de cele mai multe ori, trebuie schimbat, iar reparatia nu este chiar ieftina. Asa ca oferiti-i un timp de relaxare. Si, poate, unii dintre voi o sa spuneti ca daca masina este in viteza veti pleca mai rapid de pe loc. Ei bine, nu dureaza decat o secunda sa bagi in viteza, asa ca nu e nicio graba.

Nu tine mana pe schimbatorul de viteze


O alta greseala pe care o fac multi este sa tina masina in viteza, atunci cand se afla pe loc. Ambreiajul va suferi in timp, si, de cele mai multe ori, trebuie schimbat, iar reparatia nu este chiar ieftina. Asa ca oferiti-i un timp de relaxare. Si, poate, unii dintre voi o sa spuneti ca daca masina este in viteza veti pleca mai rapid de pe loc. Ei bine, nu dureaza decat o secunda sa bagi in viteza, asa ca nu e nicio graba.

Nu folosi ambreiajul pentru a tine masina in rampa


Asa cum am invatat cu totii la scoala de soferi, plecarea din rampa se face cu ajutorul franei de mana. Da, acest lucru nu l-am invatat degeaba, ci pentru ca asa este normal. Daca pleci de pe loc, din rampa, cu ajutorul franei de mana, nu vei uza ambreiajul. Cred ce stiti cum sa faceti asta, nu e cazul sa va invatam acum, nu?

Fii atent la turatii si la viteza


Acest sfat inseamna, mai exact, corelarea turatiilor cu viteza. Adica, daca exista prea multe rotatii fara viteza adecvata, motorul poate sa se strice mai repede.

Daca actionezi pedala de acceleratie, desi nu ai rotatiile necesare, vei transmite autovehiculului un semnal mixt: masina va crede ca e cazul sa se relaxeze, in timp ce piciorul spune ca e cazul sa accelereze, iar asta nu va duce decat la reparatii. Mai degraba decat sa accelerezi, retrogradeaza vitezele.

Nu-ti odihni piciorul pe ambreiaj


Chiar daca poate credeti ca aceasta actiune nu aplica presiune pe ambreiaj, va inselati. Orice mica apasare a ambreiajului va cauza in timp uzura acestei componente. Daca aveti acest obicei, e bine sa scapati de el. Nu de alta, dar nimeni nu vrea sa mearga la service prea des pentru schimbarea ambreiajului, nu?