Unul din cele mai urate cosmaruri, pe langa pana de cauciuc, este acela de a ramne in pana de baterie. De obicei ne lovim de aceasta situatie atunci cand apare frigul, deoarece acesta poate juca un rol important in descarcarea acumulatorilor auto. 

Acumulatorii slabiti, sau invechiti nu mai pot inmagazina curentul necesar pentru a porni masina, iar la primele semne ale frigului acestia cedeaza.

Cea mai usoara si rapida metoda de a porni masina este de a da curent de la alta masina cu un set de cabluri cu clesti, special concepute pentru astfel de situatii.

Pasi pe care va trebui sa ii parcurgeti pentru aceasta operatiune:

1. Se conecteaza cablul rosu la ambele baterii la bornele cu semnul plus ” + “

2. Se conecteaza cablul negru la borna bateriei descarcate la semnul minus ” – “

3. Se conecteaza celalalt capat al cablului la masina care da curent la borna bateriei cu semnul minus, sau pe o piesa metalica din compartimentul motor, sau chiar pe motor

4. Porniti masina care da curent

5. Porniti masina a carei baterie este dascarcata

6. Indepartati cablurile in ordinea inversa conectarii lor

*Nota: este important ca motorul masinii cu bateria descarcata sa ramana pornit cel putin o jumatate de ora, sau masina sa fie deplasata cativa kilometri, pentu ca acumulatorul descarcat sa se incarce.

Pentru conectarea corecta a cablurilor consultati urmatoarea schema:

Metoda impingerii

Este nevoie de 2 sau mai multe persoane. Se pune „contactul” si se roteste cheia fix 2 click-uri. Urcati la volan, coboarati frana de mana, calcati ambreiajul pana la fund, si bagati in treapta a doua. Nu este recomandata treapta 1 sau marsarier deoarece se pot rupe curelele de distributie.

Binevoitorii incep sa impinga masina apoi cand prinde ceva viteza, se ridica brusc piciorul de pe ambreiaj. Dupa o smucitura, masina va porni.