Distributia trebuie schimbata mai degraba preventiv pentru a nu pune pe butuci motorul. Se poate intampla in cazul in care cureaua sau lantul se rup din cauza uzurii. Cat despre ulei, daca nu este schimbat la timp poate afecta ireparabil motorul masinii tale. Aditivii din uleiul murdar fierb iar compusii chimici eliberati in urma procesului incep sa corodeze partile metalice ale motorului. Impreuna cu apa, care se colecteaza in timp, formeaza o depunere de consistenta namolului.

Distributia

In principiu, producatorii auto recomanda ca intreg kitul de distributie sa fie schimbat la 90.000 de kilometri sau la 5 ani daca masina are distributie pe curea. Exista insa si producatori, cum sunt cei de la Dacia spre exemplu, care recomanda ca distributia sa fie schimbata la 60.000 kilometri, cum este cazul modelului Logan sau la 4 ani.

In cazul masinilor cu distributie pe lant, kitul de distributie se schimba mai rar. Specialistii recomanda schimbarea la 180.000 kilometri. Ba mai mult, exista anumite tipuri de masini cu distributie pe lant care nu necesita o schimbare.

Distributia se schimba preventiv, pentru a nu ajunge in situatia in care se distruge partial sau total motorul (motorul se poate strica in momentul in care cureaua sau lantul se rup din cauza uzurii). Mecanicii auto spun ca in cazul in care cureaua se rupe, supapele raman deschise si vor fi lovite de pistoanele care se misca.

Alte probleme majore, care se pot intampla daca nu se schimba la timp distributia sunt distrugerea chiuloasei sau chiar fisurarea blocului motor, ruperea bielelor si afectarea vilbrochenului sau spargerea pistoanelor.

 

 

Uleiul

Uleiul neschimbat la timp poate afecta ireparabil motorul masinii tale. Aditivii din uleiul murdar fierb iar compusii chimici eliberati in urma procesului incep sa corodeze partile metalice ale motorului. Impreuna cu apa, care se colecteaza in timp, formeaza o depunere de consistenta namolului. Toate acestea transforma textura uleiului care incepe sa retina din ce in ce mai multe particule abrazive de metal care nu fac altceva decat sa deterioreze componentele metalice ale motorului.

In conditii extreme acesta ar trebui schimbat pana in 3000 de kilometri. Ca sa definim aceste conditii extreme, ar trebui sa ne raportam la stilul de condus urban cu multe opriri si plecari de pe loc, parcurgerea zilnica a multor distante scurte. In aceste situatii masina nu ajunge la viteze prea mari, iar motorul nu atinge temperaturi prea inalte ca sa evapore apa care se formeaza in interiorul blocului motor. Astfel se creeaza un mediu prielnic pentru depuneri de sedimente si material vascos pe componentele motorului ingreunandu-le miscarea.

Daca exploatati masina in conditii de clima foarte calduroasa sau in zone cu mult praf sau daca transportati incarcaturi grele mai tot timpul ar fi bine sa schimbati uleiul pana in 5000 de kilometri.

Unii producatori auto sau fabricanti de ulei recomanda schimbarea uleiului la fiecare 15 000 de kilometri sau un an, dar asta in conditii de exploatare optime.

 

VEZI SI:

Ce este un filtru de particule (DPF)?

Cum se conduce CORECT o masina care are cutie de viteze automata