De-a lungul vremii, inca din anii ’60, au existat multe proiecte incredibile ale uzinei Dacia. Ca orice alta fabrica ce se respecta, cei de la UAP (Uzina de Autoturisme Pitesti) aveau o divize dedicata prototipurilor. Daca acestea treceau de teste si primeau acordul “Partidului”, masina intra in productia de serie. Iata aici, intr-un singur loc, absolut toate masinile Dacia de care nu ai auzit niciodata!

Dacia Brasovita

  • Dacia Brasovita a fost un prototip coupe, modificat la Service-ul din Brasov in anul 1980.

 

Dacia MD87

  • Dacia MD87 este un prototip realizat in 1987, cu motor central si ulterior faruri escamotabile ca Toyota MR2.

Dacia 1310 TDE

  • Dacia 1310 TDE era dotata cu un motor de 1600 cmc diesel care producea 52 cp si 90 Nm cuplu, destul incat masina romaneasca sa atinga o viteza maxima de 130 km/h. Datorita cutiei de viteze in 5 rapoarte, consumul era unul destul de scazut pentru acea perioada: 5.8 l in afara localitatii si 6.7 litri de motorina in circulatia urbana.
  • Din nefericire, Dacia 1310 TDE a fost rezervata exportului. Insa, din cauza problemelor cu care se confrunta motorul, care era dotat cu un turbo-compresor fara intercooler, de unde si numele Turbo Diesel Economic, se pare ca Dacia a fabricat numai un lot de vreo 800 de unitati din Dacia 1310 TDE care au ajuns in Brazilia, dupa care a renuntat la ideea motorului diesel. 

Dacia Sport

  • Dacia Sport, prototip din 1987. Avea farurile si manerele de Oltcit

Prototip Hatchback sport

  • Prototip Dacia care are la baza modelul Sport – un fel de hatchback Coupe

Dacia 1420 TLE

Dacia 2000

  • Dacia 2000 a fost fabricata in 1980 si era un Renault 20 asamblat in Romania sub sigla Dacia. Fiind foarte exclusivista, a fost facuta in numar limitat. Era doar in 2 culori: negru si albastru inchis, rezervata doar pentru elita PCR. Si Ceausescu mergea intrun astfel de model.

Dacia D6 (Estafette)

  • Dacia D6 (Estafette) este prima furgonetă produsă vreodată de Dacia, fiind o replică a modelului francez cu acelaşi nume, Renault Estafette. A fost produsă între 1975 şi 1978 fiind realizate 842 de modele.

Dacia 1310 hycomat 

  • Dacia 1310 hycomat este varianta adaptata persoanelor cu handicap. Volanul din mijloc e cel de directie. Cel de deasupra e frana, cand apesi pe el masina se opreste. Cel de jos (catre bord) e acceleratia, prin tragere spre sofer se mareste turatia. Ambreiaj hycomat. Placa de presiune e comandata de un cilindru hidraulic care, la randul sau, e comandat electric. Pe nuca schimbatotului de viteze e un contact, cand pui mana pe schimbator debreieaza, cand accelerezi, ambreiaza.

Dacia Mini 

  • Dacia Mini este un prototipul realizat in anul 1980 al unei masini economice, realizata prin modificarea modelului Dacia 1310. Putea deveni hatchback, pick-up sau decapotabila cu efort minim. Este singura Dacie modulara care isi schimba caroseria.

Dacia 1308 Jumbo

  • Dacia 1308 Jumbo (1990) prototip creat din modelul Pick-up cu hardtop si geamuri mari.

Dacia in varianta cisterna

  • Dacia in varianta cisterna. Era folosita numai pentru lapte, nu carburant.

Dacia Star

  • Dacia Star (1991) prototip de berlina cu 4 usi si 5 locuri, creata din modelul Dacia 1410 cu faruri noi si geamurile laterale rotunjite.

Dacia Nova Prototip

Dacia decapotabila CD

  • Dacia decapotabila, varianta Corp Diplomatic in 6 usi si 8 locuri.

Dacia Liberta